Erik erikson insanın sekiz evresi

Eric Erikson un kişilik gelişim dönemleri nelerdir?

Erikson yaşamı sekiz dönemine ayırır:

  • Güvene karşı güvensizlik (0-1 yaş)
  • Bağımsızlığa karşı utanma ve şüphecilik (2-3 yaş)
  • Girişkenliğe karşı suçluluk duyma (4-6 yaş)
  • Başarıya karşı aşağılık duygusu (7-11 yaş)
  • Kimlik kazanmaya karşı rol karmaşası (12-18 yaş)
  • Dostluk kazanmaya karşı yalnız kalma (19-26 yaş)

Eriksonun kuramı nedir?

Erikson'a göre kişi, çevreyle etkileşim içerisinde, yaşam boyunca büyür. Bunun için Erikson'un kuramı “psiko-sosyal gelişim” olarak da adlandırılmıştır. Benlik, gücünü yavaş yavaş ve yaşam boyunca elde eder. Erikson bu gelişimin sekiz evrede oluştuğunu öne sürer.

Erikson un psikososyal kişilik gelişim evreleri kaç tanedir?

Erikson'un sekiz evresi (1963-1968) klasik tabloda sekiz basamaklı merdiven biçiminde bir köşegen oluşturur. Her döneme ait kriz yada krizin sonunda elde edilen psikososyal güçlülük, bütün diğer dönemlerdeki krizlerle ve egonun güçlenmesiyle ilişki gösterir.

Yaşam evreleri nelerdir?

PSİKOSOSYAL GELİŞİM EVRELERİ

  1. 1.Gelişim Evresi: Temel Güven Karşısında Güvensizlik (0-1,5 Yaş) …
  2. 2.Gelişim Evresi: Bağımsızlık Karşısında Utanç ve Şüphe (1-3 Yaş) …
  3. 3.Gelişim Evresi: Girişimcilik Karşısında Suçluluk (3-5 Yaş) …
  4. 4.Gelişim Evresi: Üretkenlik Karşısında Küçük Görülme-Aşağılık Duygusu (5-11 Yaş)

Gelişim evreleri nelerdir?

Çocuk Gelişim Dönemleri

  • Bebeklik dönemi ( 0-2 yaş )
  • İlk çocukluk (oyun) dönemi (3-6 yaş )
  • İkinci çocukluk (ilkokul ) dönemi ( 7-11 yaş )
  • Ergenlik dönemi (12-18 yaş )

Aug 30, 2015

Bilişsel gelişim dönemleri nelerdir?

Jean Piaget, bilişsel gelişimi 4 ana evrede incelemiştir.

  • Duyusal Motor Dönemi (0-2 Yaş)
  • İşlem Öncesi Dönem (3-6 yaş)
  • Somut İşlemler Dönemi (7-11 Yaş aralığı)
  • Soyut İşlem Dönemi (12-16 Yaş)

Bilişsel gelişim teorisi nedir?

kuramı bilişsel gelişim konusuna açıklık getiren, çocuk ve ergenlerin zihinsel süreçlerini tanımlayan oldukça etkileyici bir kuramdır. Piaget'ye göre çocuk, çevresini inceleyen aktif bir araştırmacı gibidir. Çocuğun gözlediği her şey, her uyaran zihninde bir şema oluşturur.